به گزارش   فارس، جبهه عدالت و پيشرفت كه داراي بيش از 200 عضو است و اكثريت آن را نمايندگان فراكسيون اصولگرايان مجلس تشكيل مي‌دهند، در بيانيه‌اي تحليلي دلايل حمايت خود از كانديداتوري محمود احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري دهم اعلام كرد.
در اين بيانيه آمده است: اگر چه حضور همگاني در انتخابات و انتخابات در تعيين سرنوشت كشور و ملت شاخص ترين نماد آزادي و استقلال يك ملت است اما گاه ويژگي‌ها به شرايط حاكم بر جهان، منطقه و كشور ضرورت حضور را مضاعف تر مي‌كند.
در اين بيانيه با اشاره به اينكه موقعيت كنوني نظام ايران اسلامي در منطقه و جهان يك موقعيت كاملا استثنايي است، تاكيد شده است كه ملت ايران هيچ گاه به اين اندازه مقتدر، توانا و اميدوار به آينده درخشان خود نبوده است؛ رهبري‌هاي داهيانه مقام معظم رهبري تهديدات عليه ملت ايران را به فرصت جهش به سوي آينده و دستيابي به سند آينده‌ روشن تبديل كرده است.
در ادامه اين بيانه دلايلي هفتگانه حمايت از محمود احمدي نژاد در انتخابات پيش رو به اين شرح اعلام شده است:
1- روحيه مردمي و به ويژه نشاط و شادابي در خدمت به مردي از جنس مردم
2- اعتقاد به ارزشهاي انقلاب و توانمندي نظام ديني در مواجه به مشكلات نظام جهاني
3 - فاصله معني دار با رقبا در كليه نظر سنجي هاي انتخاباتي انجام شده از سوي همه سازمان‌ها، نهادها و جناح‌هاي سياسي در ماه‌هاي اخير
4- پايبند بودن به شعارهاي انتخاباتي خود از جمله ساده‌زيستي، عدم اشرافي‌گري، انجام سفرهاي استاني، كاهش شديد فساد و دستگاه‌هاي دولتي و ...
5- دفاع از استقلال و عزت ملت ايران در مجامع بين‌المللي از جمله دانشگاه كلمبيا و نيز حضور قدرتمندانه در اجلاس دوربان 2 در ژنو.
6- به ثمر رساند و تثبيت فعاليت‌هاي هسته‌‌اي صلح‌آميز ايران كه عمدتا با ناتواني دولت گذشته درحال از دست رفتن بود.
7- آغاز طرح‌هاي بزرگ و برنامه‌هاي ناتمام اقتصادي و اجتماعي مانند بنگاه‌هاي كوچك و زودبازده، سهام عدالت، خصوصي‌سازي، مصوبات مختلف استاني و غيره به نيازمند تكامل در دوره دوم رياست جمهوري است.
در انتهاي اين بيانيه‌ آمده است: بديهي است اين جبهه با احترام به تمامي نامزدها و با در نظر گرفتن شاخص‌هاي اصلح، ضرورت‌ها، سوابق و عملكرد نامزدها و همچنين بررسي خط ‌مشي احزاب، گروه‌ها كه سياسي حامي آنان در نهايت دكتر محمود احمدي‌نژاد كه فارغ از وابستگي به جريان‌هاي سهم‌خواهي سياسي به ميدان آمده را به عنوان «اصلح نامزدها» تشخيص داده و وي را به عنوان دهمين رئيس جمهوري اسلامي ايران انتخاب خواهد كرد.
گفتني است جبهه عدالت و پيشرفت كه با شعار «احمدي‌نژاد رئيس جمهوري براي همه» در چهارم خردادماه وارد عرصه انتخاباتي شده است، پس از فراكسيون‌هاي انقلاب اسلامي، زنان، اصولگرايان و مجمع نمايندگان روحاني مجلس از كانديداتوري محمود احمدي نژاد در انتخابات آينده حمايت كرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا